4 KLÍČE K ÚSPĚŠNÉ KOMUNIKACI

Komunikace je téma zásadní důležitosti, protože v osobních i pracovních vztazích platí, že kvalita vztahu je přímo úměrná kvalitě komunikace. Kurz „4 klíče k úspěšné komunikaci“ je postaven na modelu NVC (Nenásilná komunikace) Marshalla B. Rosenberga. Tento koncept vychází z myšlenky, že v komunikaci jde často hlavně o potřeby všech zúčastněných a pocity, které s nimi souvisí. Osnovu nenásilné komunikace tvoří 4 elementy: Pozorování – Pocit – Potřeba – Prosba. Na kurzu budeme každému z nich věnovat samostatnou lekci.

KDY, KDE, ZA KOLIK?

— Jaro 2025 —

3. 4. | 10. 4. | 16. 4. | 24. 4.

Kurz probíhá od 19:00-20:45; v učebně plzeňského biskupství,
Nám. Republiky 35 (mapa).

Protože na sebe témata bezprostředně navazují, nelze je absolvovat samostatně.

Vstupné na jednotlivý večer je 150 Kč/osobu, kurzovné na všechny večery: 400 Kč, nevýdělečně činní mohou získat slevu. V ceně je drobné občerstvení a pracovní materiály.

(Kurzovné prosíme uhradit převodem na účet, platební údaje zašleme.)

Plakátek ke stažení a případnému sdílení zde.

POZOR, kapacita kurzu je omezená, rozhoduje datum přihlášení.

PŘIHLÁŠENÍ

Přihlásit se můžete na celý kurz nebo jen na jeden večer na zkoušku.

Další termíny

Nenašli jste termíny, které by Vám vyhovovaly? Pošlete nám Vaši adresu a my Vás budeme informovat o nově vypsaných termínech.

 

Vidět, co se děje


– Jak pozorovat bez předsudků –

Tato úvodní lekce nás seznámí s konceptem NVC a s možnostmi jeho využití v praxi. Naučíme se rozlišovat mezi jasnými, faktickými pozorováními a interpretacemi, což je pro pochopení vlastních potřeb a přesné čtení potřeb ostatních naprosto zásadní dovednost.

 

Řeč emocí


– Jak rozpoznat a vyjádřit své pocity –

V druhém klíči se zaměříme na roli emocí v komunikaci. Objevíme, jak identifikovat a vyjadřovat skutečné pocity a nezaměňovat je za „pseudo-pocity“. To nám rovněž pomůže lépe rozpoznávat pocity, které vyjadřují ostatní.

Pod povrchem


– Jak objevit skutečné potřeby za slovy –

V této lekci se naučíme, jak u sebe i u druhých lidí propojovat pocity s potřebami, na které ukazují. Tím získáme schopnost jasně vyjadřovat své vlastní potřeby a také empaticky rozpoznávat, co potřebují a o co si – i když možná špatně – říkají ostatní.

 

Most k druhým


– Jak formulovat žádosti, které spojují –

Naše komunikace je úspěšná tehdy, podaří-li se nám zajistit, že potřeby všech zúčastněných budou uznány a podle možnosti naplněny. V této závěrečné lekci se zaměříme na umění formulovat své žádosti tak, aby to byly prosby a ne požadavky.